Recenzia školských tašiek - reklamácie v rokoch 2018 a 2019

Premýšľali sme, ako Vám najlepšie poskytnúť reálny prehľad o kvalite ušitia a použitých materiálov školských tašiek. To všetko bez vplyvu reklamných ťahákov a ďalších predajných nástrojov. A tak sme sa pustili do tabuliek. Štatistika síce nudná je, má však cenné údaje :-)

Už mnoho rokov vyberáme do nášho sortimentu značky aktoviek a batohov do školy tak, aby si každý rodič našiel tú pravú, ako z pohľadu dizajnu, tak z pohľadu kvality prevedenia a zdravého rastu detí. Tašky najskôr skúšame na chrbte našich detí. Len tak máme istotu, že vyberieme tých správnych výrobcov a že cena tašky bude zodpovedať kvalite prevedenia.

Ak značka, ktorú uvažujeme zaradiť do nášho sortimentu, nespĺňa aspoň základné požiadavky na egonómiu chrbtového systému, nemá správne postavené ramenné popruhy alebo má nízku kvalitu ušitia, nezaradíme ju do predaja. Vlani sme napríklad z tohto dôvodu odmietli aj českú, relatívne mladú značku, aj keď sa chváli originálnym moderným dizajnom.
 
Hoci vyberáme tovar v strednej a vyššej cenovej kategórie, reklamáciám sa úplne nevyhneme. Pripravili sme preto štatistiku reklamácií za roky 2018 a 2019 a stručnú recenziu reklamačných konaní nami predávaných značiek.
   

Štatistika reklamácií školských tašiek a aktoviek Detskyeshop s.r.o.

za roky 2018 a 2019

Do recenzie sme zapojili 18 značiek. Podrobnejšie sme sa pozreli na značky predávané na našom eshope v objeme väčšom ako 300 ks / rok. Kvalitu sme merali podľa počtov reklamácií, tj. zamerali sme sa na kvalitu ušitia a použitých materiálov. Neporovnávali sme tentoraz ergonómiu tašiek, riešenie vnútorného priestoru a ostatných aspektov, ktoré sú dôležité pri výbere.

Medziročne si niektoré brandy polepšili a musíme ich pochváliť. Medziročný trend mal síce mierne negatívnu tendenciu, ale priemerné percento reklamácií sa u všetkých 18 meraných značiek zvýšilo o necelých 0,13% (z 2,01%% na 2,14%). Pravdepodobnú príčinu vysvetľujeme nižšie.

Rozdiely medzi TOP najmenej reklamovanými značkami nie sú veľké, preto neuvádzame ich oficiálne poradie. Medzi najúspešnejšie sa zaradili:

    v roku 2018 - Ars Una, Bagmaster, EMIPO a Topgal,
    v roku 2019 - Ars Una, Bagmaster, Hama a Topgal.

Skokanom roka 2019 vyhlasujeme Herlitz, ako uvidíte nižšie v grafe, výrazne si polepšil Spirit a tiež Hama si polepšila. Bohužiaľ nás prekvapilo zvýšenie reklamácií Stilu v roku 2019 oproti roku 2018. Mierne zvýšenie reklamácií sme zaznamenali aj u značiek Bagmaster, EMIPO, Oxybag i Topgal. Najstabilnejšie si stojí Belmil, všetko viď. priložená tabuľka a graf.

Je potrebné zdôrazniť, že sa napríklad viackrát reklamovala rovnaká závada jedného konkrétneho modelu, čo ovplyvnilo ako finálne umiestnenie danej značky, tak celkové percento reklamácií. Tiež sa reklamovali modely vyrobené v roku 2017, napríklad u jedného modelu školskej aktovky sa často reklamoval zips na vrecku pre desiatový box. Tieto závady sa už neobjavujú, použité materiály boli nahradené kvalitnejšími. Veríme, že tieto opatrenia prispejú k zníženiu počtu reklamácií v tomto aj budúcom roku.


 

Ktorá závada sa často reklamovala v uplynulých dvoch rokoch?

  • Ulomený zámok, a to u viacerých značiek,
  • pútko na prenášanie
  • zips na vreckách,
  • hrudný popruh s koľajničkou u batohov.

Objavovalo sa tiež páranie švov u ramenných popruhov a krivé našite jednotlivých dielov na taške.
  

NAŠE TIPY! Prečo nakupovať u nás?

  • Tovar skúšame najskôr na našich deťoch. Pokiaľ prejdú, začneme ich predávať.
  • Odborne poradíme so správnym výberom prostredníctvom emailu, telefónu, facebooku alebo chatu. Pokiaľ sa i napriek tomu objaví reklamácia kvôli výrobnej vade, obráťte sa, prosím, na nás bez zbytočného odkladu.                   
  • Ponúkame zapožičanie náhradnej tašky ZDARMA po dobu reklamácie.

Ako dlho prebieha reklamačné konanie?
Máme novú šikovnú kolegyňu Soňu, ktorá sa reklamáciám venuje precízne a každému klientovi sa snaží čo najskôr vyhovieť. Po prijatí oprávnenej reklamácie odosiela k výrobcovi či distribútorovi v Českej republike najneskôr 2. pracovný deň.

Najrýchlejšie prebieha reklamačné konanie u značky Oxybag (Karton P + P). Reklamačné oddelenie je veľmi ústretové a dĺžka reklamačného konania obvykle nepresiahne 1 týždeň. Najdlhšie trvá doprava :-)

Ostatné značky, ktoré predávame vo vysokých počtoch, ako napr. Herlitz, Topgal či Stil, zvyčajne vybavujú reklamácie do 3 týždňov až zákonných 30 dní.






Späť na výpis článkov
Ako správne vybrať školskú tašku? Prečítajte si nášho sprievodcu.

Licencované produkty

Aktuálne

23.10.

Fľaša na pitie do školy: Ako vybrať tú správnu?

Ako vybrať tú správnu flašku do školy, aby sa deťom páčila, bola zo zdravotne bezpečného materiálu a netiekla? Ktorý materiál je ekologický? Ako fľaše čistiť?

12.10.

Halloween dekorácie, makeup a tvorenie pre deti

Nápady pre strašidelnú zábavu - inšpirácia Halloweenkého maľovania na tvár, výroba dekorácií zo samotvrdnúcej hmoty, výzdoba pre párty aj na nástenku.

16.08.

Ako zabaliť desiatu?

Tipy, ktoré Vám uľahčia voľbu, a to z hľadiska použitia materiálov, ekológie, veľkosti, delenia. Skrátka nenechajte si ujsť! :-)

17.06.

Správny úchop ceruzky

Aby sa písanie stalo od prvých chvíľ radosťou a nie frustráciou pre dieťa aj rodičov, je dôležité, aby sa rozvíjalo správne od samého začiatku. Správny úchop je dôležitý.

MenuX

InformaceX