Recenzia školských tašiek - reklamácie 2020
Po roku sme opäť spravili hodnotenie školských batohov a aktoviek z pohľadu reklamácií, ktoré nám najlepšie zobrazujú kvalitu ušitia a použitých materiálov, nereflektuje ďalšie aspekty ako ergonómiu chrbtového systému, praktičnosť, design apod. Samozrejme stále máme na pamäti, že sa u nás reklamujú školské tašky v lehote 2 rokov od zakúpenia a prelínajú sa preto výrobné rady z rôzných rokov. Obrázok o relatívnej kvalite výrobkov nám však hodnotenie jasne dáva.
Stále udržujeme ponuku značiek, u ktorých sme presvedčený, že ponúkajú aspoň priemernú kvalitu tak, aby mamičky mali čo najmenej starostí so školskými potrebami a mohli sa venovať dôležitejším rodinným činnostiam.
Štatistika reklamácií školských batohov 2020, 2019 a 2018
Hodnotili sme 19 značiek v našej ponuke a opäť zverejňujeme čísla značiek s predajom viac než 300 ks ako v minulom roku. Reklamované kusy daného brandu sú vzaté k celkovému počtu predaných kusov daného brandu. Vývoj v čase nám ukázal zlepšujúcu sa tendenciu. Výrobci dodržali sľuby a jak použité materiály, tak kvalita ušitia šli nahor.
V roku 2020 sa podiel reklamovaných kusov zo všetkých značiek znížil na 1,43 % a je lepší než v rokoch 2018 (2,01 %) i 2019 (2,14 %). V minulom roku sme u 5 značiek zaznamenali reklamácie pod 1% (Ars Una, Bagmaster, Belmil, Stil a Topgal), v roku 2019 to bylo len u dvoch značiek.
Kto si polepšil najviac?
Najviac si polepšil český Stil, ktorý sa v roku 2019 zhoršil, a teraz dosiahli i menšieho percenta reklamácií ako v roku 2018. Na druhom míeste je nemecký Herlitz, u ktorého sa klesajíca tendencia objavuje od meraného roku 2018. V tesnom závese sa na treťom mieste objavil český Oxybag, ktorý je stále populárnejší jak v Čechách, tak na Slovensku i v Maďarsku. I cez stúpajúce počty predaných kusov, sa počty reklamácií zlepšili v porovnaní s rokom 2019, kedy sa zshoršil, a výsledky sú zároveň lepšie než v roku 2018.
Kdo si pohoršil?
Srbský Spirit sa, hohužiaľ, výrazne pohoršil a nižšia cena aktoviek odpovedá horšej kvalite, a to i napriem tomu, že v roku 2019 sa zlepšil. Zhoršila sa i mierne značka Hama, a to jak u školských aktoviek pre prváčikov, tak u značky Coocazoo. Maličko sa opäť pohoršila Ars Una, ale celková hodnota reklamácií je stále pod 1%.
Ktoré závady sa často reklamovali?
- rozpárané švy u ramenných popruhov,
- ulomené zavieranie klopy tašiek,
- utrhnuté, zlomené alebo rozpárané pútko na prenášanie,
- problémy so zipami,
- krivé našitie.
Kto vybavuje reklamácie najrýchlejšie?
Najrýchlejšie vybavuje reklamácie stále Karton P+P so značkou Oxybag, ostatní výrobcovia sa držia obvykle zákonnej lehoty 30 dní.
Späť na výpis článkov